KITA HANYA MEMPERJUANGKAN NASIB KITA, HANYA KITA SAHAJA YANG TAHU MASALAH KITA, JADI
BERSATULAH DEMI SATU TUJUAN YANG SAMA


PENGIKUT

Mukadimah

Peranan guru GSTT mungkin dianggap remeh. Cukup hanya sebagai pelengkap di sekolah. Itu adalah pandangan segelintir masyarakat. Mungkin juga ada yang tidak menyedari kewujudan guru GSTT. Walhal sumbangan dan perkhidmatan guru GSTT amat penting dalam kelangsungan pendidikan di Malaysia. Malangnya sampai bilakah nasib guru GSTT akan tidak diendahkan. Apakah tiada ertinya pengorbanan selama ini? Untuk itu, guru GSTT perlu bersama-sama memperjuangkan hak sebagai jaminan kehidupan yang lebih bermakna.

Selasa, 6 Mac 2012

PERHATIAN KEPADA GSTT YANG MASIH BELUM BERPELUANG MELANJUTKAN PENGAJIAN DALAM DIPLOMA /IJAZAH PENDIDIKAN (AMBILAN KHAS GSTT)



Berikut merupakan langkah yang perlu anda ambil:
1)Hantar maklumat berikut ke alamat tersebut melalui email (mfs_7malay@yahoo.com) selewat-lewatnya hari Ahad (11/03/2012)
a)Nama Penuh
b)Alamat
c)No KP
d)No tel
e)Pengalaman Mengajar sebagai GSTT (tahun,subjek dan nama sekolah)
f)Umur
g)Ijazah atau diploma atau sijil yang dipegang
h)Universiti
g)Kelulusan Bahasa Melayu (SPM)

*WALAU BAGAIMANAPUN, PGM MEWAJIBKAN GSTT YANG INGIN BERURUSAN DENGAN PGM ATAU MELALUI PGM  PERLU MENDAFTAR SEBAGAI AHLI TERLEBIH DAHULU.

17 ulasan:

  1. Balasan
    1. Assalamulaikum dan Salam 1 Malaysia,

      Semua urusan berkaitan GSTT perlu melalui PGM...bukan melalui blog atau laman sosial seperti FB, Twitter dan sebagainya...dan sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh FB, Twiter atau sebagainya ...PGM tidak akan bertanggungjawab..semua urusan adalah melalui PGM....

      Padam
  2. Dah hantar...tq

    BalasPadam
  3. NORASYIKIN BINTI OMAR
    840213-02-5984
    TELAH EMAIL BUKTI DEPOSIT PENDAFTARAN KEAHLIAN GSTT dan mengisi form keahlian..

    BalasPadam
  4. dah anta...sy dah daftar ahli n byr rm10 ogos tahun lepas...keahlian sy masih valid or kna byr lagi utk tahun ni???klu ikut perkiraan, xsampai stahun lg....cane ye???sy risau kot rayuan xdiproses je nanti....

    BalasPadam
  5. FASAL 6 BAYARAN MASUK, YURAN DAN BAYARAN LAIN
    (1)Bayaran masuk dan yuran yang perlu dijelaskan adalah seperti berikut:

    Bayaran Masuk RM 7 .00 (Ringgit Malaysia Tujuh Sahaja)

    Yuran Tahunan RM 3.00 (Ringgit Malaysia Tiga Sahaja)

    (2)Yuran tahunan jika ada hendaklah dijelaskan kepada Bendahari dalam tempoh satu (1) bulan dari 1 Mei tiap-tiap tahun atau ditetapkan oleh jawatankuasa dari masa ke semasa.

    ***maknanya yuran keahlian hanum masih valid. Tarikh antara 1 Mei hingga 1 Jun baru kena bayar yuran tahunan RM 3 bg setiap tahun

    BalasPadam
  6. sy dh hantar ke email tuan..tp masalahnya sy belum menjadi ahli lg...adakah email sy itu akan diproses...tolong la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya email drp AHLI PGM sahaja yang akan diproses. Bukannya susah nak jadi ahli. baca dan faham undang2 tubuh PGM, isi borang secara on-line, bank in duit RM 10 (RM 7 yuran pendaftaan + RM 3 yuran tahunan) dan scan dan emailkan bukti pembayaran yuran tersebut.

      Padam
  7. hai wani,nak tanya ni...laluan untuk sambung pengajian tu,sama tak untuk gstt dr sm teknik vokasional dengan gstt dari sm harian biasa..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. isu ni x pernah dibangkitkan. Pada pandangan saya sama saja krn yang pernah dibezakan hanya arus perdana dengan pendidikan khas (ditulis pendidikan khas pada offer letter)

      Padam
  8. SAYA DAH DAFTA GUNA DEPOSIT CASH.. DAN TELAH SCAN SLIP DAN HANTAR MELALUI EMAIL BERSAMA BORANG.. ADA LG TAK YANG KENA BUAT..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Doa dan tawakal pada Allah. Kita manusia hanya mampu merancang dan berusaha. Allah penentu segalanya. Kita usahakan yang terbaik, selebihnya kita serahkan pada Allah. Tiada yang mustahil dengan izin-Nya

      Padam
  9. salam..sy bru buke blog pgm ni n sy bru terbc bnde ni...msh blh lg ke sy antr borg rayuan???n sy bru je mohon tuk mnjdi ahli pgm

    BalasPadam
  10. SAYA SUDAH TERLEWAT UNTUK MENDAFTAR EMEL BUTIR PERIBADI... MASIH SEMPATKAH SAYA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Borang rayuan yang akan diterima oleh PGM akan berakhir pada 18 Mac 2012 jam 12 malam...selepas itu borang tuan/puan tidak akan diproses lagi...harap maklum..

      Padam