KITA HANYA MEMPERJUANGKAN NASIB KITA, HANYA KITA SAHAJA YANG TAHU MASALAH KITA, JADI
BERSATULAH DEMI SATU TUJUAN YANG SAMA


PENGIKUT

Mukadimah

Peranan guru GSTT mungkin dianggap remeh. Cukup hanya sebagai pelengkap di sekolah. Itu adalah pandangan segelintir masyarakat. Mungkin juga ada yang tidak menyedari kewujudan guru GSTT. Walhal sumbangan dan perkhidmatan guru GSTT amat penting dalam kelangsungan pendidikan di Malaysia. Malangnya sampai bilakah nasib guru GSTT akan tidak diendahkan. Apakah tiada ertinya pengorbanan selama ini? Untuk itu, guru GSTT perlu bersama-sama memperjuangkan hak sebagai jaminan kehidupan yang lebih bermakna.

Khamis, 11 Julai 2013

PERJUMPAAN DI ANTARA PERSATUAN GSTT MALAYSIA (PGM) DAN KPM TENTANG ISU PENEMPATAN GURU PELATIH DPLI GSTT

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA TEMAN....
PERTEMUAN PGM BERSAMA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM)
Pada 1 Julai 2013, PGM telah mengadakan pertemuan bersama KPM di Putrajaya. Antara agensi di bawah KPM yang terlibat ialah SPP, BPG, Sumber Manusia dan Bahagian Sekolah Harian.
Pertemuan bermula pada jam 2.30 petang. Antara isi kandungan pertemuan ialah penyerahan memorandum berkaitan isu-isu GSTT.
Sebaik sahaja mesyuarat dimulakan, PGM telah diberi masa selama 15 minit untuk membentangkan segala usul dan persoalan yang timbul berkaitan GSTT. Meliputi semua isu iaitu penempatan, temuduga, umur , GSTT setahun dan sebagainya.
Bilakah akan posting?itu soalan utama yang ditekankan.....
Jawapan KPM; ialah berdasarkan kekosongan jawatan dan opsyen.Dan posting adalah dijalankan secara berperingkat-peringkat.
Apa akan jadi kepada DPLI GSTT sekiranya tawaran penempatan melebihi setahun?
Jawapan: Jika melebihi setahun, KPM masih boleh memanggil DPLI GSTT.
Adakah KPM akan menjalankan temuduga terlebih dahulu sebelum posting?
Jawapan : Ya, temuduga akan dijalankan terlebih dahulu berbeza dengan ambilan DPLI sebelum ini.
Apakah akan terjadi sekiranya calon gagal dalam temuduga?
Jawapan: Calon akan diberi peluang lagi, namun perlu menunggu selama 6 bulan barulah boleh membuat permohonan temuduga semula.
Adakah calon tajaan KPM yang gagal?
Jawapan : Ada...antaranya kerana tidak memenuhi kehendak KPM seperti personaliti, isu semasa, sikap dan keyakinan dan sebagainya.
Tuan-tuan dan puan-puan yang dirahmati Allah sekalian, di bulan yang mulia ini...berdoalah sebanyak mungkin..MOGA-MOGA ALLAH MENERIMA RINTIHAN KITA..INGATLAH REZEKI ITU DITANGAN ALLAH..NAMUN KITA PERLU BERUSAHA....
SALAM RAMADHAN BUAT KITA SEMUA.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan