KITA HANYA MEMPERJUANGKAN NASIB KITA, HANYA KITA SAHAJA YANG TAHU MASALAH KITA, JADI
BERSATULAH DEMI SATU TUJUAN YANG SAMA


PENGIKUT

Mukadimah

Peranan guru GSTT mungkin dianggap remeh. Cukup hanya sebagai pelengkap di sekolah. Itu adalah pandangan segelintir masyarakat. Mungkin juga ada yang tidak menyedari kewujudan guru GSTT. Walhal sumbangan dan perkhidmatan guru GSTT amat penting dalam kelangsungan pendidikan di Malaysia. Malangnya sampai bilakah nasib guru GSTT akan tidak diendahkan. Apakah tiada ertinya pengorbanan selama ini? Untuk itu, guru GSTT perlu bersama-sama memperjuangkan hak sebagai jaminan kehidupan yang lebih bermakna.

Isnin, 18 Julai 2011

PERBEZAAN KONTRAK

Tuan / Puan boleh melihat isi kandungan yang terdapat dalam kedua-dua pekeliling tentang perbezaan antara "Contract of Service" dan "Contract For Service". Rujuk dan fahami isi kandungan untuk mengelak kekeliruan nanti.

CONTOH KANDUNGAN TAWARAN "Contract of Service" - mengikut pekeliling JPA

PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 2 TAHUN 2008 - DASAR DAN PROSEDUR PELANTIKAN SECARA KONTRAK
(CONTRACT OF SERVICE)


CONTOH KANDUNGAN TAWARAN "Contract For Service" - mengikut Perbendaharaan Malaysia

PERLANTIKAN "CONTRACT FOR SERVICES" BAGI PEGAWAI SKIM PERKHIDMATAN SINGKAT

6 ulasan:

  1. adakah hnya utk lepasan ijazah shja?? bagaimana pula lepasan diploma yg dh ada pengalaman lama jd gstt??

    BalasPadam
  2. contract2 di atas tidak terhad kepada lepasan ijazah sahaja. Anda disyorkan membaca dan mamahami keseluruhan isi kandungan contoh contract tersebut

    BalasPadam
  3. saya adalah seorang bekas gstt...tp nama sya tidak tersenarai..sbb tu sya nk tnya smbungan gstt ni adakah ambil lepasan ijazah shaja?

    BalasPadam
  4. Untuk pengetahuan(",)MISs mRs.SaMsOL, ada juga lepasan diploma yang terpilih. anda boleh rujuk di bahagian ulasan dalam entry "MAKLUMAN KEPADA GSTT PERAK" untuk tindakan lanjut.

    BalasPadam
  5. saya akan menghantar butiran yg pihak tuan/puan seperti yg pihak tuan/puan minta..mohon memberi penerangan kepada saya..saya akan sentiasa follow perkembangan blog gstt ni

    BalasPadam
  6. salam... sy skrg masih berkhidmat sbg gstt di sekolah saya... sy memenuhi kesemua syarat bagi lantikan guru tetap... persoalannya, sampai sekarang sy masih tidak mendapat surat tawaran bagi GSTT CFS.. adakah hanya GSTT CFS sahaja yg akan diserap? bagaimana dgn status saya sbg GSTT COS?

    BalasPadam